9 Nisan 2012 Pazartesi

Mısır Notlarım

Yurtdışında en çok ziyaret ettiğim ülke Mısır’dır.  Tümü iş amaçlı.  Bu satırları yazdığım esnada ya otuza yaklaşmışımdır, ya da otuzu geçmek üzereyimdir sanıyorum.  Mısır seyahatlerimde genelde Kahire’de konaklarım.  Bazen İskenderiye veya Port Said’de de kalmışlığım vardır. 

Mısır öncelikle bol turistin ziyaret ettiği bir ülke.  Normalde hem Frankfurt-Kahire hem de İstanbul-Kahire gidişlerimde, uçaklar dolu olur.  Özellikle Asya’dan gelen birçok turist kafilesi ile beraber gideriz. Mısır piramitleri dünyada görülmesi gerekenler listesinde ön sıralarda.  İstanbul - Kahire uçuşlarında bir çok kez Japon turist grupları ile beraber seyahat etmişimdir. 

9 Mayıs 2005’te Lufthansa ile Frankfurt’tan Kahire’ye giderken ise, uçağımız nerede ise bomboştu.  Bunun sebebi ise, Kahire’de patlayan ve bazı turistlerin ölümüne yol açan bombalardı.  Terörün turizme nasıl negatif etki ettiğini, ve işlerin bıçak gibi kesilmesine sebep olduğuna şahit olmuştum.  Her zaman dolu olan Kahire uçağı, bu sefer sadece iş için gidenleri taşıyordu.

Turizm ülkesi olduğu için başta Kahire’de, genelde Mısır’da güzel oteller çoktur.  Servis kalitesi yüksektir.  Restoranlarda bol çeşit vardır.  Ben şahsen Port Said’de balık, İskenderiye’de mangalda et tercih ederim.  Kahire’de ise Nil üzerindeki Fish Market, yine Nil kenarındaki Swiss Restoran uğrak yerlerimdendir.

Kahire’nin en turistik yerlerinden biri Khan EL- Khalilie ismindeki tarihi çarşının bulunduğu yerdir.  Bu sokaklarda çeşitli turistik hediyeler almak mümkündür.  Merkezinde, Hz. Muhammed’in torunu Hz. Hüseyin’in türbesininde bulunduğu AL-Hussien camisi vardır.  İsmini Nobel ödüllü Mısırlı meşhur edebiyatçıdan alan Naguib Mahfouz lokantasında ya güzel bir yemek yiyebilir, ya da kafe bölümünde çay-kahve veya nargile içebilirsiniz.  Şanslı iseniz bunları, canlı klasik Mısır sanat müziği eşliğinde gerçekleştirebilirsiniz. 

Ben Mayıs 2006’da Mısır’lı iş arkadaşlarım ile tam İstanbul uçuşumun olduğu gece yemeğe yukarıda bahsettiğim lokantaya gitmiştim.  Uçuşum gece birde olduğu için, vakit geçmesi için geç bir saatte yemek yiyorduk.  Lokanta da Mısır’a özel yemekleri sipariş ettik.  Arkadaşlarım özellikle meşhur olan bir Shorbet, yani çorba denememi istediler.  Adı Kawaree imiş ve bol sarımsak ile içilirmiş.  Bol sarımsaklı bildiğimiz işkembe çorbasını bana bir güzel içirdiler, ki ben normalde hiç içmem.  Ayıp olmasın diye içtim ve ağzım leş gibi koka koka havalimanına gittim.  CIP salonunda önemli bir müşterim ile karşılaştım, boarding esnasında diğer başka bir müşterim ile beraberdik.  Ben sıkıla sıkıla, fazla yaklaşmadan konuşmaya çalıştım ama etrafı rahatsız etmemem imkansızdı sanırım.  Bu lokantaya gidip, çorba içecekleri şiddetle uyarırım. 

Mısır’da trafikte yaşadıklarımı kelimeler ile ifade etmek çok zor.  "Bu da olamaz, inanılmaz" denebilecek hadiseleri Mısır’da trafikte yaşamak oldukça olağan olsa gerek.  Mısır’a ilk yaptığım ziyaretler 2000’lerin başı idi.  Neredeyse hasarsız araç yoktu.  İlk ziyaretimde trafikte giderken kazaya da şahid olmuştum.  Geçen 10 senede Mısır’da trafikte gelişmeler oldu.  Ancak hala insanı hayrete düşüren birçok şey var.  Mısır’ı ziyaret eden herkezin trafikle ilgili anlatacağı bir şey olacaktır.
Otoyollarda "Abaza" yazılı her çeşit kamyon görmek mümkündür.  Mısırlı arkadaşlarıma sorduğumda, Abaza ailesinin Türk kökenli, eski bir aile olduğunu, nakliyecilik alanında Mısır'da bir numara olduklarını söylemişlerdi. Ne yazık ki bu otobanlarda seyahat eden bir Türk işadamı (yanılmıyorsam Kahire - İskenderiye yolunda) hayatını kaybetmişti.  Çoğu yabancı işadamı, Mısır'da muhakkak şöför kullanır (görevli olarak Mısır'da yaşadıkları dönemde).

Kasım 2006’daki bir seyahatimde, otobanda akşam saatlerinde şehrin bir ucundan diğerine gidiyordum.  Trafik bir anda durma noktasına geldi.  O saat için normal değildi.  10-15 dk sonra yanlarından geçerken anladık ki 25-30 araçlık bir düğün konvoyu tüm otobanı kapatacak şekilde yan yana gidiyorlar, pencerelerden sarkmış kişiler, yanlarındaki arabalardakiler ile elele gidiyorlardı.  Unutmadan, Kahire’de çoğu araç geceleri far kullanmazlar.  Karşıdan karşıya akşam saatinde geçecekler çok dikkatli olmalı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder