15 Nisan 2012 Pazar

Kazablanka ve Rabat Notlarım

Fas’a defalarca iş için gittim, bir çok farklı şehrinde kaldım.  Yine ailece gezme fırsatımız oldu:  Önce Kazablanka, sonra Marakeşi turist olarak gezdim.  Biz nasıl doğu’da Avrupa’nın bir parçası isek, Fas’ta güneyde, hemen İspanya’nın ucunda bizim gibi Avrupa’nın bir parçası sayılabilir.  Avrupalıların, özellikle İngiliz ve Fransızların Fas’ta çok faaliyeti var.  Bölgesel olarak da İspanyolların (Tangier vb İspanya yakınındaki bölgede). 

Başkent Rabat:

İş için çok kez gittim.  Kazablanka’ya araba ile 1 saatlik mesafede olduğundan hiç bir zaman kalmadım.  Her seferinde geri döndüm.  Düzenli bir şehir olarak aklımda kalmış.  Lüks ve büyük villalar yol boyunca mevcut.  Resmi başkent olması dışında farkli bir özelliği olduğunu bilmiyorum. Kral çoğu zaman Rabat'ta bulunmakla beraber, farklı şehirlerde sarayları var.

Kazablanka

Akla ilk gelenler Anfa Bulvarı, Korniş, pahalı oteller, lüks arabalar, lüks tüketim ürünleri satan mağazalar, sosyetik lokantalar.  Hemen belirtmeliyim ki Fas’ta korkunç zengin bir tabaka var ve çoğu Kazablanka’da yaşıyor.  Aynı şekilde çok fakir büyük bir halkta.  Belki de aradaki makasın en açık olduğu ülkelerden biri Fas.  Anfa Bulvarı işte bu pahalı otellerin, mağazaların, lokantaların olduğu bulvarlardan ve Kazablanka’nın en meşhurlarından.  Korniş ise, okyanus sahilinde bar, lokanta ve bahçelerin olduğu, şehrin turistik kısmı.  Denize buradaki halk plajlarından girmek mümkün.  Korniş’te gece hayatı da renkli.  Müslüman ülke demezsiniz.  Fuhuş oldukça yaygın ne yazık ki. 

Enteresan yerlerin biri de “Medina” adındaki tarihi alışveriş merkezidir.  Kale duvarı gibi çevrili olup, otantik kapılarından içeri girdiğinizde, bir çok mağaza görmek mümkündür.  Bir nevi kapalı çarşı atmosferi vardır.  Sahte bir çok üründe (bayan el çantaları vs) buralarda bolca satılır.  Pazarlık Allahın emridir.

Kazablanka’nın incisi adı verilen, dünyanın en büyük ikinci camisi olan “Hassan II” camisinden bahsetmeden geçmek olmaz.  Bir kısmı okyanus üzerine doldurularak inşa edilen bu cami toplam 20.000 kişi kapasiteli.  Maliyetin bir kısmı da halktan “gönüllü” olarak toplanmış duyduğuma göre.

Ben son zamanlarda nispeten yeni açılan ve yine Anfa üzerindeki İspanyol kökenli Barceleo Otelin’de kalıyorum.  Sheraton, Ramada dahil bir çok otelde kalmışlığım var.  Genel olarak odalar temiz, servis iyidir. Yemekler ve kahvaltılar da lezizdir. 

Kus Kus her ne kadar tüm Kuzey Afrika ülkelerinde bulunsa da Fas’ta da farklıdır ve denenmelidir (ben etli versiyonunu seviyorum).  Benim favorilerim arasında taze sıkılmış meyva suyu en başta gelir.  Her Fas seyahatimde mutlaka bir çok taze meyvenin sıkılması ile hazırlanan kokteyllerden içmeliyim.  Genelde çarşıdaki büfelerde veya fırsat olmaz ise, lokantalarda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder